درخواست گروه‌های مختلف مردمی پارسیان برای الحاق به استان فارس
فرهنگی،اجتماعی
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
طراح قالب
ثامن تم
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


مطالب اخیر وبگاه

 

به گزارش خبرگزاری میبدما از شیراز، پس از ابلاغ مصوبه هیئت دولت مبنی بر بازگشت استان فارس به دریا از طریق الحاق پنج روستا از شهرستان پارسیان به شهرستان لامرد، طی روزهای اخیر برخی مسئولان استان هرمزگان از مخالفت مردم روستاهای ملحق شده به فارس سخن گفتند.: درخواست گروه‌های مختلف مردمی پارسیان برای الحاق به استان فارس

با این حال رئیس شورای روستای اکبری و عضو سه دوره شورای روستای فارسی که از جمله روستاهای محدوده الحاقی به شمار می‌روند، در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با فارس بر ابراز خوشنودی و رضایت مردم از این مصوبه تاکید کردند.

در این بین امروز طوماری به خبرگزاری میبدما رسید که نشان می‌دهد نه تنها مردم این مناطق از مصوبه اخیر هیئت دولت خرسندند، بلکه دیگر مناطق شهرستان پارسیان نیز خواهان الحاق به استان فارس هستند.

در ابتدای این طومار که خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نوشته شده آمده است: شهرستان پارسیان از توابع استان هرمزگان در منتهی‌الیه غرب این استان با فاصله 420 کیلومتری، در محل تلاقی مرز سه استان هرمزگان، فارس و بوشهر قرار دارد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: این شهرستان از سال 1315 خورشیدی در نقشه جغرافیایی به عنوان بخش شناخته شد و تا سال 1340 تابع شهرستان لارستان در استان فارس بوده و با تشکیل فرمانداری کل سواحل و جزایر خلیج فارس و دریای عمان تابع این فرمانداری و با ایجاد استان ساحلی که بعدها به هرمزگان تغییر نام یافت تابع این استان شد.

در ادامه این طومار آمده است: این شهرستان با یک نوار طولی 100 کیلومتری با عرض متغیر پنج تا 15 کیلومتر استان فارس را از خلیج فارس جدا کرده و شهر شیراز و شهرهای جنوبی فارس از دیرباز محل مراجعه ساکنان خطه ساحلی به ویژه پارسیان به منظور رفع نیازهای درمانی، اقتصادی، تامین ارزاق و گردشگری بوده و همگونی فرهنگی بین این منطقه و شهرهای جنوبی فارس وجود داشته است.

در این طومار تاکید شده است: برای الحاق پارسیان به فارس دلایل و مزایای متعددی را می‌توان برشمرد که این موارد بخشی از آن است و با عنایت به این قضایا و تمایلی که بین اکثریت مردم این شهرستان به ویژه قشر جوان و تحصیل کرده وجود دارد، ما اهالی پارسیان کرارا خواستار الحاق به استان فارس بوده‌ایم.

در این بیانیه تصریح شده است: ما اهالی شهرستان پارسیان عاجزانه استدعا داریم کل شهرستان پارسیان را به عنوان یک شهر بندری (بندر آزاد) به پیکره استان فارس ملحق سازید تا همان‌گونه که پیش از این اشاره شد به اصل خویشتن که روزگاری تابع فارس بوده‌ایم برگردانده شویم.

اهالی این منطقه با اشاره به اینکه می‌دانیم با الحاق به فارس تنها شهر بندری این استان خواهیم بود و به یقین موجبات عمران و ترقی در تمام زمنیه‌ها به ویژه در زمینه اقتصادی، تجاری و گردشگری فراهم می‌شود و مطمئن هستیم که پارسیان به عنوان یک شهر بندری و یکی از شهرهای ویژه و نورچشمی برای فارس خواهد شد.

به گزارش فارس، رونوشت این بیانیه به دفتر مقام معظم رهبری، معاون اول رئیس جمهور، رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس ارسال شده است.

در روزهای اخیر دشمنان این مرز و بوم با القای اختلافات قومی قبیله‌ای از طریق رسانه‌های بیگانه و عوامل داخلی، سعی در خدشه وارد کردن به این مصوبه ملی دولت و شورای عالی امنیت ملی را داشته‌اند که با هوشیاری مردمان خونگرم جنوب کشورمان و خطه فرهنگ‌پرور فارس، این اقدامات تفرقه‌برنگیزانه خنثی شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علی زارع مهرجردی در دو شنبه 29 مهر 1392 |

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگی،اجتماع





برچسب‌ها